vlissingen
  1. Home
  2. >
  3. Cases
  4. >
  5. Gemeente haarlemmerliede en spaarnwoude

Gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude

”Vasthoudend, veel kennis, vooruit kijken. Dat is TSV”

Het begon allemaal met één telefoontje; het was TSV ter ore gekomen dat onze telefooncentrale aan vervanging toe was.  Vele telefoontjes en een aanbesteding later was de samenwerking tussen TSV en de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude een feit. Senior beleidsmedewerker Bouw- en Woningtoezicht Peter Mendrik steekt van wal:

“De gemeente waar ik werkzaam ben is relatief klein. Er werken hier zo’n 45 man en wij huisvesten ook een intergemeentelijk inkoopbureau met 4 werkplekken. Naast mijn taken en verantwoordelijkheden uit hoofde van mijn functie heb ik ook het onderhoud en beheer van het gemeentehuis in mijn portefeuille.

Via een aanbesteding  zijn vier aanbieders benaderd om met een oplossing en bijbehorend prijskaartje te komen voor de vervanging van de telefooncentrale. Ik heb TSV gevraagd om een van die vier partijen te zijn omdat zij met gepaste regelmaat belde om te vragen hoe ver we waren met deze vervanging. Een goede keuze, want ze wonnen de aanbesteding: zowel op de hardware als voor het onderhoud bleek TSV de goedkoopste.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met de offerte waarop is vergund. Van een deel van de terminologie was mij de juiste betekenis en mogelijkheden niet bekend en TSV nam ruim de tijd om tekst en uitleg te geven. Ik wil namelijk graag optimaal gebruik maken van techniek en dan zo, dat we de toepassingen kunnen uitbreiden en laten aansluiten bij onze behoefte. Het bleek inderdaad dat er op onderdelen uitbreiding wenselijk was en TSV heeft dit goed opgepakt.

Scan zakelijke telefonieomgeving

De installatie van de centrale en de uitbreiding van de netlijnen voor toekomstige thuiswerkers zijn goed verlopen. Die uitbreiding betekende een wisseling  van leverancier en dat bleek een vertraging op te leveren. Nu lopen ook de facturen van de netlijnen via TSV.

Het hele proces verliep trouwens in goed overleg; ook de training en instructie verliepen soepel. Voor de medewerkers die de centrale moeten gaan bedienen was er eerst een stuk theorie. Toen de centrale eenmaal in gebruik was genomen is een aantal instructies herhaald. De werkplekken zijn voorzien van DECT-toestellen en aan de uitlevering  hebben wij zelf meegewerkt.  Dat was niet helemaal de bedoeling, maar werkte wel zo snel. Via een simpele instructie en een document over de laatste stand van zaken die ik op netwerk heb gezet, hebben deze medewerkers zich het toestel snel eigen weten te maken en waren zij op de hoogte van allee aanpassingen. Al met al prima!

Voor de toekomst zie ik onze Gemeenteraad papierloos vergaderen en stappen we over op  Het Nieuwe Werken. Maar hier staan wij aan het begin van een proces; wat kunnen we ermee en wat levert het ons op? Gelukkig weet ik me ook hier gesteund door de kennis en kunde van TSV!”

Peter Mendrik
 
 

Kunnen wij u helpen?

Heeft u een uitdaging op het gebied van bedrijfscommunicatie of ICT, of wilt u weten of het slimmer kan? We helpen u graag met het maken van de juiste keus volgens onze methode Navigator: de slimme route. Kunnen wij u ergens bij helpen? Laat het ons weten!
 
Neem contact met ons op