1. Home
  2. >
  3. Managed services
  4. >
  5. Applicatie monitoring
Software-ontwikkeling-1

Applicatie monitoring 

Het monitoren van uw applicaties is iets wat niet over het hoofd gezien mag worden. Continue monitoring zorgt er namelijk voor dat applicaties juist worden onderhouden en dat incidenten tijdig worden gesignaleerd. Maar hoe pakt u dit aan? Handmatig applicaties monitoren is tijdrovend en foutgevoelig. Vaak is geautomatiseerde en continue monitoring daarom de beste keuze. Lees verder om te ontdekken wat TSV-Groep voor u kan betekenen op het gebied van applicatie monitoring.

Applicatie monitoring bij TSV-Groep 

Wanneer u Managed Services bij ons afneemt, dan kunt u hier ook applicatie monitoring aan toevoegen. Daarnaast ontzorgen we u los van Managed Services met het monitoren van uw applicaties. Maar hoe ziet dit er dan uit bij TSV-Groep? Wij maken gebruik van RMM-tooling (Remote Monitoring Management) waarbij we op afstand geautomatiseerd uw applicaties en systemen monitoren.

Onze RMM-tool is volledig geïntegreerd in onze contract-, management- en monitoringsystemen. Hiermee is RMM dus ook geborgd binnen onze SLA’s en kunt u altijd uitgaan van optimale monitoring van uw applicaties.

IT Security Checklist

Mobiele telefonie

Hoe werkt onze RMM-tool?

Met onze RMM-tool wordt niet alleen automatisch gemonitord, maar verzorgen we ook het onderhoud van applicaties, signalering van incidenten en het aanmaken van tickets. Bij incidenten probeert het systeem zelfs in eerste instantie eigenhandig een oplossing te vinden. Bij complexere problemen staan onze specialisten klaar. Wanneer een incident is opgelost, wordt het aangemaakte ticket ook automatisch weer gesloten.

Doordat de tool is geïntegreerd in onze Managed Services processen, kunnen wij als TSV-Groep ook beter de werking borgen. Wat ten goede komt van de veiligheid van uw systemen. Zou u bijvoorbeeld met een VPN verbinding monitoring willen laten uitvoeren, in plaats van via de inrichting van TSV-Groep, dan bent u afhankelijk van nog een extra partij. Hierdoor bestaat de kans dat storingen later worden gemeld en dus ook minder snel worden opgelost. Daarnaast is er minder controle over de verbinding. Al met al kan applicatie monitoring via een VPN-verbinding voor een vertraging in het proces zorgen en kan de timeframe voor incidentoplossigen binnen het SLA soms niet meer gegarandeerd worden.Ook moet een derde partij dan accountgegevens bijhouden. De verantwoordelijkheid dat iemand geen toegang heeft tot het systeem die geen toegang (meer) behoort te hebben, ligt dan bij die partij. Wanneer u gebruik maakt van onze geïntegreerde RMM-oplossing kunnen alleen engineers die daar recht op hebben, inloggen in het systeem. Er wordt dan alleen op aanvraag verbinding gemaakt en alles wordt gelogd in de tool. Dit biedt meer controle en veiligheid. Dus wilt u een veilige oplossing die ervoor zorgt dat incidenten binnen uw applicaties direct worden opgepakt? Dan is applicatie monitoring via onze geïntegreerde RMM-tool een juiste keuze.

Man achter laptop -1-1

Wat applicatie monitoring bij TSV-Groep u aan extra’s biedt 

Onze RMM-tool wordt continu geüpdatet. Daardoor kunnen wij uw applicaties proactief scannen op kwetsbaarheden en aanvallen van ransomware voorkomen. Zo hebben wij bij onze klanten bij ten tijde van de Log4J-kwetsbaarheid de applicaties nauwlettend gemonitord. Door onze betrokkenheid bij onze klanten hebben we op eigen initiatief gezocht naar deze kwetsbaarheid én onderzocht of iemand toegang probeerde te krijgen via deze kwetsbaarheid. Zo signaleerden we bij een klant (die initieel alleen functioneel beheer bij ons had afgenomen en geen monitoring) dat iemand toegang probeerde te krijgen tot het telefoonsysteem en hebben we dit direct gemeld. Zo zorgen we er samen voor dat uw systemen veilig zijn én blijven.

Via onze RMM-tooling kunnen wij bijvoorbeeld ook op afstand Windows updates uitvoeren, zodat uw IT-systemen beter beschermd zijn. Daarnaast kunnen we packages installeren, een virusscanner installeren en virussen geautomatiseerd laten melden. Hierbij kunnen dan zelfs tickets worden aangemaakt waarbij wordt vermeld om welke computer, welk systeem en welke kwetsbaarheid het gaat. Desgewenst wordt zelfs het systeem direct geïsoleerd.

VOIP of IP telefonie in de cloud dé 3 opties-1-1-1-1

Naast RMM, ook BCDR-oplossingen 

Als toevoeging op onze RMM-tool bieden wij ook BCDR-oplossingen (Business Continuity and Disaster Recovery). Dit houdt in dat wij back-up servers kunnen opzetten (op locatie of in de cloud) én data recovery kunnen uitvoeren. Is er bijvoorbeeld sprake van een ransomware aanval? Dan kunnen wij dit detecteren en een back-up terugzetten van voor de aanval. Back-ups kunnen zelfs tijdelijk virtueel worden opgestart via de cloud wanneer het bedrijfspand tijdelijk niet toegankelijk is door calamiteiten.

Meer weten over over onze diensten omtrent back-ups en IT Security? Ontdek het hier.

 

Wilt u meer weten over Applicatie monitoring bij TSV-Groep?

Bent u benieuwd naar wat onze RMM-tooling u kan bieden aan voordelen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wellicht bent u ook geïnteresseerd in de andere diensten omtrent managed services van TSV-Groep. Bezoek onze pagina over Managed Services voor meer informatie over de diensten die wij leveren.

Bel direct een van onze experts
Tel. nummer: +31 2 04 303 270
On-premise VOIP of IP telefonie versus cloud telefonie wat is goedkoper-1-1-2

 

Neem contact met ons op!